Архіви авторів: Галас Ярослав

Бескидський тунель освятили владики трьох конфесій (+ ФОТО) Читати запис >

У Воловецькому районі на залізничному перегоні «Бескид – Скотарське» за участі Президента України відбулося урочисте відкриття новозбудованого двоколійного Бескидського тунелю. Символічно, що освятили масштабний інфраструктурний проект владики трьох християнських конфесій: єпископ Ужгородський і Закарпатський Української православної церкви Київського патріархату Варсонофій, єпископ Мукачівський і Карпатський Української автокефальної православної церкви Віктор та архієпископ Мукачівський і Ужгородський Української православної церкви Московського патріархату Феодор. На західному порталі тунелю із закарпатського боку залізничники встановили статуетку Святої великомучениці Варвари, покровительки гірників та тунелепрохідців.

У ході урочистостей Петро Порошенко поспілкувався з владиками та залізничниками-тунелепрохідниками, після чого відкрив пам’ятну дошку про найбільший за останні десятиліття інфраструктурний проект України. Відтак Глава держави разом із делегацією відбув потягом до східного порталу тунелю на Львівщині для продовження урочистостей.

Інформація про будівництво нового двоколійного

Бескидського тунелю на перегоні Бескид–Скотарське

регіональної філії «Львівська залізниця» ПАТ «Укрзалізниця»

 

Для України Бескидський тунель має стратегічне значення, оскільки за маршрутом, на якому він розташований, перевозяться вантажі до західного кордону країни, а також понад 40% транзитних вантажів у напрямку Західної і Центральної Європи.

Бескидський тунель – другий за довжиною залізничний тунель в Україні. Старий одноколійний туннель був збудований за часів Австро-Угорської імперії, 1886 року, і до сьогодні був єдиним бар’єрним місцем V Критського міжнародного транспортного коридору, який проходить територією Італії, Словенії, Угорщини, Словаччини, України (Трієст–Любляна–Будапешт–Братислава–Ужгород–Львів) та далі на схід, оскільки це єдина одноколійна дільниця на всій його довжині (загальна протяжність транспортного коридору – 1595 км, в тому числі територією України 266 км – залізничний; 338,7 км – автодорожний).

Під час Другої світової війни було зруйновано оправу старого тунелю і порталів, що призвело до обвалу північної і центральної частин штольні. Це зупинило рух потягів на дільниці СтрийМукачево на два роки. Залізничники спільно з інженерними військами відремонтували тунель, і в липні 1946 року залізничний рух було відновлено.

Враховуючи тривалий термін експлуатації, внесення конструктивних змін в розмірах тунелю при електрифікації дільниці Мукачево–Лавочне (1954-1956 рр.), деформацію та руйнування дренажної системи, тунель знаходиться в аварійному стані. Старий тунель практично вичерпав свій експлуатаційний ресурс і вимагав постійної підвищеної уваги працівників магістралі. Найбільша проблема – ґрунтові води, які проникають через його стіни на зовні. Взимку волога перетворюється на лід, що загрожує безпеці руху поїздів. Через це, залізничники змушені були колоти кригу і вивозити її за межі тунелю. Саме з цієї причини на ділянці постійно обмежувалася швидкість руху поїздів.

У рамках заходів із розвитку міжнародних транспортних коридорів, що визначений керівництвом держави як пріоритетний напрямок інтеграції транспортної мережі України до європейської транспортної системи, а також з метою забезпечення безперебійного та безпечного руху та збільшення пропускної спроможності, реалізовано один із наймасштабніших будівельних проектів України – збудовано новий двоколійний Бескидський тунель. Нова споруда обладнана сучасними приладами робочого та аварійного освітлення, вентиляції в збійках, відеонагляду, пристроями автоматизованої системи управління тунельними процесами, засобами автоматичного блокування та зв’язку, пожежної безпеки. В тунелі споруджено 49 ніш і 12 камер, розташованих відповідно через 60 м та 300 м з кожної сторони по всій довжині тунелю. Для проходу обслуговуючого персоналу та можливої евакуації людей між старим та новим тунелями споруджено три евакуаційні збійки (переходи).

Із початком руху через новий двоколійний тунель пропускна спроможність збільшиться зі 47 до 100 пар поїздів на добу, а швидкість руху через тунель зросте зі 40 до 60 км/год.

   

Довідково. У ході виконання заходів з ліквідації вузького місця на V Критському міжнародному транспортному коридорі, Укрзалізниця у 2004 році уклала Кредитну Угоду з Європейським Банком реконструкції і розвитку (ЄБРР) в рамках проекту «Впровадження швидкісного руху пасажирських поїздів на залізницях України». У 2007 році Укрзалізниця уклала Контракт на здійснення технічного контролю та консультаційних послуг із авторитетною австрійською компанією «D2 Consult Ingenieure GmbH», а в період 2008-2011 рр. – провела міжнародний тендер з вибору Підрядника для виконання робіт із проектування та будівництва Бескидського тунелю. Переможцем визначено ПрАТ «Будівельна асоціація «Інтербудмонтаж», з яким укладено договір підряду на проектування та будівництво Бескидського тунелю. У 2014 році до фінансової співучасті у реалізації цього масштабного проекту долучився Європейський Інвестиційний банк (ЄІБ), із яким було укладено відповідну фінансову угоду.

У ході підготовчих робіт було збудовано під’їзні автомобільні дороги, , водозабірні споруди, прокладено зовнішні мережі електропостачання, мережі зв’язку, технологічні мережі, під’їзні колії, вузол вивантаження цементу, рампу вивантаження інертних матеріалів, виконано тимчасовий відвід русла р. Віча, змонтовано естакади для заїзду техніки на залізничну платформу. Також виконано роботи із монтажу габіонних конструкцій для ліквідації місць розмивів берегів р. Опір та її правої притоки в с. Опорець. Крім того, на території об’єкта було зведено гуртожиток, адміністративно-побутовий комплекс, їдальню, майстерні, бетонозмішувальний вузол, будівельну лабораторію, склад інертних матеріалі, арматурний цех, трансформаторні підстанції,автомобільні дороги в межах будівельного майданчику.

Будівництво двоколійного Бескидського тунелю підрядник розпочав у листопаді 2013 року. У жовтні 2016 року будівельники пройшли всі 1764 м.п. верхнього та нижнього уступів тунелю. А в жовтні 2017-го компанія «Інтербудмонтаж» завершила будівництво та оздоблення тунелю.

На завершальному етапі підрозділи ПАТ «Укрзалізниця» виконали комплекс робіт з облаштування інфраструктури, здійснили її переключення зі старого на новий тунель та провели пуско-налагоджувальні заходи. На цьому етапі виконано роботи із влаштування системи мікропроцесорної централізації стрілок та сигналів, монтажу підвіски контактної мережі в тунелі, контактної мережі на підходах до тунелю та інші елементи інфраструктури – залізничні колії, лінії зв’язку та СЦБ у тунелі та на підходах до нього.

Увесь комплекс робіт на об’єкті «Будівництво нового двоколійного Бескидського тунелю» реалізовано відповідно до умов контракту та календарного графіку виконання робіт.

 

 

 

 

Мовою цифр:

– довжина тунелю – 1764 м;

– висота тунелю – 8,5 м;

– ширина – 10,5 м;

– об’єм вибраної породи – 270 тис. м3;

– тунель пролягає на 182-метровій глибині від поверхні Бескидського хребта (781-807 м над рівнем моря);

– відстань між осями старого та нового тунелів – 30 м;

– загальна кошторисна вартість проекту «Будівництво Бескидського тунелю» становить 2 мільярди 931 мільйон 733 тисячі гривень.

Поширити

У Воловці Президент поспілкувався з місцевими мешканцями й запросто відгукувався на численні прохання зробити селфі (+ ФОТО) Читати запис >

Петро Порошенко приземлився на гелікоптері у Воловці й по дорозі на залізничний перегін «Бескид – Скотарське» поспілкувався з місцевими мешканцями. Зустріти й привітати першу особу держави вийшли кілька сотень чоловік. Президент України запросто спілкувався з людьми й відгукувався на численні прохання зробити селфі.

Від Воловця Петро Порошенко відбув на урочисте відкриття Бескидського тунелю.

Далі буде…

Поширити

На Закарпаття прибув Петро Порошенко (+ ФОТО) Читати запис >

Президент України Петро Порошенко прибув на Закарпаття з робочою поїздкою. В аеропорту Ужгорода Главу держави зустріли керівники області, міста та силових структур. Одразу після приземлення борту №1 Президент відбув у Воловецький район, де відбудеться перша частина урочистого відкриття нового двоколійного Бескидського тунелю.

Далі буде…

Поширити

Москаль утримує перше місце серед голів ОДА за рівнем відповідальності (+ ІНФОГРАФІКА) Читати запис >

Всеукраїнський веб-портал «Слово і Діло», який моніторить інформацію щодо обіцянок і стану їх виконання провідними політиками України, оприлюднив черговий «Рейтинг відповідальності голів обласних державних адміністрацій». Голова Закарпатської ОДА Геннадій Москаль уже третій місяць утримує лідерство рейтингу, зайнявши перше місце в списку.

За даними «Слова і діла», загалом Г.Москаль виконав 61 відсоток своїх обіцянок, ще 16 відсотків – у процесі виконання.

Як ідеться на веб-порталі, мета моніторингу – дотримання принципу відкритості влади та підзвітність політиків і посадових осіб органів державного управління звичайним громадянам.

Перша п’ятірка рейтингу виглядає так: Геннадій Москаль (голова Закарпатської ОДА), Юрій Ткаченко (голова Черкаської ОДА), Костянтин Бриль (голова Запорізької ОДА), Микола Клочко (голова Сумської ОДА) та Юлія Світлична (голова Харківської ОДА).

Докладніше з рейтингом голів ОДА можна ознайомитися за посиланням:

https://www.slovoidilo.ua/rejtyngy/golovy-obladministracij/za-vidpovidalnistju

Поширити

Москаль: «Голови сіл мають вирішувати проблеми ввірених їм територій, а не перетворюватися на «активістів» і влаштовувати акції протесту» Читати запис >

– Деякі голови населених пунктів Закарпаття перетворюються на «активістів» і замість того, щоб вирішувати проблеми своїх сіл, узялися влаштовувати акції протесту й висувати виконавчій владі різні вимоги, – заявляє Геннадій Москаль. – Останній випадок – анонсована на 29 травня сільським головою Сасова (Виноградівський район) акція протесту через розбиту дорогу. Повідомляю шановному голові села те, що він і сам давно знає: обласна дорога «Виноградово – Теково – Неветленфолу», яка йде через Сасово, включена до переліку доріг, на яких будуть проводити поточний середній ремонт цього року. На це виділені кошти, вже виготовлена проектно-кошторисна документація, а зараз проводиться тендер. Відкриття тендерної документації відбудеться через тиждень – 1 червня. Частина дороги від Сасова до Чепи була відремонтована із суцільним асфальтним покриттям ще минулого року, про що голова сільради теж чудово знає. А цього року ремонт продовжать від Сасова до Виноградова. До речі, сільрада Сасова не виділила жодної гривні на виготовлення проектно-кошторисної документації, не кажучи вже про ремонт дороги, яка пролягає через село. Саму дорогу капітально чи середньо-поточно не ремонтували близько 30 років, і теперішній голова, член «Єдиного центру», який очолює Сасово вже 15 років, не зробив нічого, щоб такий ремонт хоча би почати. Між іншим, народним депутатом від Виноградівщини, в тому числі Сасова, є ще один представник «Єдиного центру» – Іван Балога, котрий також не виділив і не добився виділення ні копійки на ремонт цієї дороги. І коли тепер, знаючи про майбутній ремонт, голова села влаштовує акцію протесту, щоб показати картинку для кишенькових ЗМІ «ЄЦу», то інакше, як дрібним провокатором його важко й назвати.

 

Поширити

Москаль: «Ремонт автодороги «Долина – Хуст» коштує близько двох мільярдів гривень, однак на 2018-й рік Мінінфраструктури не виділило на неї жодної копійки» Читати запис >

Геннадій Москаль нагадує засобам масової інформації, а також блогерам, користувачам соцмереж та мешканцям області, котрі описують жахливий стан автодороги «Долина – Хуст», що обласна державна адміністрація не має до цієї дороги жодного відношення.

– Я особисто цілком підтримую обурення мешканців Хустського та Міжгірського районів, котрі змушені їздити цим бездоріжжям, – заявляє Г.Москаль. – Але вкотре повідомляю, що дорога «Долина – Хуст» загальною протяжністю 128,8 км (в межах Закарпаття – 83,3 км) має статус регіональної й перебуває на балансі Служби автомобільних доріг (САД), яка входить до Міністерства інфраструктури України. Кошти на її утримання й ремонт виділяються центральним органом виконавчої влади, тобто Мінінфраструктури. Дорогу капітально не ремонтували близько 40 років, тому вона в жахливому стані не тільки в межах Закарпаття, але й Прикарпаття. За підрахунками фахівців, поточний середній ремонт із суцільним асфальтовим покриттям автодороги «Долина – Хуст» коштує близько двох мільярдів гривень. Однак на 2018-й рік Мінінфраструктури не виділило на неї жодної копійки!

Приблизно в такому ж стані й інші автодороги, що перебувають на балансі САД, а саме: «Мукачево – Рогатин» протяжністю 423 км (в межах Закарпаття 207,2 км), на ремонт якої також не виділено ні копійки. Враховуючи той факт, що «Мукачево – Рогатин» – одна з основних транспортних артерій області, її ремонт у міру можливостей фінансується облдержадміністрацією. Аналогічна ситуація з дорогою «Ужгород – Самбір – Львів» протяжністю 87,9 км в межах Закарпаття, ремонт якої в 2018 році САД не передбачив, а також із дорогами міжнародного значення за винятком траси «Київ – Чоп». Звернення до уряду з проханнями виділити хоч якісь кошти ми направляли неодноразово. Однак поки безрезультатно…

 

Поширити

Москаль: «Якщо Мінекології дасть позитивний висновок щодо будівництва семи міні-ГЕС на Закарпатті, ми одразу оскаржимо його в суді» (+ ДОКУМЕНТ) Читати запис >

Потенційний забудовник міні-гідроелектростанцій на Закарпатті подав у Міністерство екології та природних ресурсів України документи для отримання висновку з оцінки впливу на довкілля щодо будівництва семи міні-ГЕС – двох у Мукачеві, двох у с.Калини (Тячівського району), однієї в с.Бедевля (Тячівського району) та двох у с.Кобилецька Поляна (Рахівського району).

– Забудовник міг подати документи як у департамент екології ОДА, так і в Мінекології, – наголошує Геннадій Москаль. – Однак, знаючи наперед, що в ОДА він отримає негативний висновок, вирішив спробувати щастя в Мінекології. Якщо міністерство дасть позитивний висновок, мають відбутися незалежні громадські слухання, які організовуватиме спеціальний уповноважений відповідно до постанови Кабміну № 989 від 13 грудня 2017 року. Одразу скажу – якщо Мінекології таки дасть позитивний висновок, ми одразу оскаржимо його в судовому порядку, бо маємо аргументи, що міні-ГЕС завдадуть непоправної шкоди Закарпаттю. Однак мене дивує позиція «активістів», котрі так рвійно боролися проти міні-ГЕС на Хустщині, а зараз води в рот набрали. Чому вони тихенько сидять, хто кого «кришує» і фінансує, висновки може зробити будь-хто…

Поширити

Москаль: «Для монетизації пільг Закарпаттю потрібно майже 200 мільйонів. Взяти їх немає звідки…» Читати запис >

На Закарпатті нараховується майже 101 тисяча людей, які підпадають під передбачені українським законодавством пільги. Це учасники бойових дій, чорнобильці, інваліди війни, батьки загиблих військовослужбовців, інваліди 1-ї групи тощо.

– Кабінет міністрів України передбачив монетизацію пільг для цієї категорії людей із місцевих бюджетів, – зазначає Геннадій Москаль. – Як підрахували фінансисти, всього протягом року пільговикам, що проживають в області, необхідно виплатити 195,5 мільйонів гривень. Але місцеві бюджети на 2018-й рік уже прийняті, і монетизація пільг у них не передбачена. Робити зміни всередині бюджетного року неправильно, крім того, таку величезну суму просто немає звідки взяти. Щоб не допустити обвалу місцевих бюджетів області, облдержадміністрація звернулася в Кабінет міністрів України з проханням надати Закарпаттю дотацію в розмірі 195,5 мільйонів гривень для монетизації пільг.

Поширити

Москаль просить силовиків перевірити «факти зловживань у лісовій галузі Закарпаття» й доповісти про них на найближчій на сесії облради   Читати запис >

Геннадій Москаль звернувся до керівників обласних управлінь Служби безпеки України (УСБУ), Національної поліції (ГУНП), захисту економіки (УЗЕ) та Прокуратури Закарпатської області з проханням перевірити факти, викладені в спеціальному репортажі телерадіокомпанії «Україна» «Слідами українського лісу» про зловживання в лісовій галузі Закарпаття. Крім того, голова ОДА просить керівників силових структур області з’ясувати законність дій правоохоронців в Усть-Чорнянському кущі (Тячівський район), про які йдеться в зверненні депутата Закарпатської обласної ради від «Єдиного центру» Василя Куцина (звернення додається нижче). Про результати перевірки Г.Москаль просить проінформувати депутатів обласної ради, засоби масової інформації та громадськість на сесії обласної ради 7 червня цього року.

Поширити

Москаль: «Постійні скандали і загрози страйків у ДП «Украерорух» відтягують запуск Ужгородського аеропорту на невизначений термін» Читати запис >

Постійні чвари, скандали, корупційні звинувачення і управлінська криза, яку вже більше півроку переживає Державне підприємство «Украерорух», відтягують перспективу відновлення повноцінної роботи Міжнародного аеропорту «Ужгород» на невизначений термін. Так вважає голова Закарпатської ОДА Геннадій Москаль:

– Міністр інфраструктури Володимир Омелян уже двічі приїжджав на Закарпаття, щоб оглянути Ужгородський аеропорт, і двічі обіцяв відновити його повноцінну роботу. Вперше восени 2016-го пан Омелян пообіцяв, що аеропорт запрацює навесні 2017-го. І недотримав слова. Вдруге в квітні 2018-го пообіцяв відновити повноцінну роботу аеропорту ще цього року. Але з огляду на постійні скандали в ДП «Аерорух», без втручання якого Ужгородський аеропорт не запрацює на повну силу, ця обіцянка знову залишиться невиконаною. І це ще один аргумент, що для відновлення роботи єдиного на Закарпатті аеропорту слід сподіватися не на державну підтримку, а на іноземні інвестиції.

 

Поширити